Drużyna

Większość z członków Drużyny Najemnej Dziki Bez przez długi czas działała w innych drużynach i projektach. Wszyscy traktujemy odtwórstwo historyczne jako formę dobrej zabawy i spędzenia wolnego czasu. Nie traktujemy udziału w drużynie nad wyraz rygorystycznie. Zakładamy bowiem, iż każdy z członków jest w Dzikim Bzie dobrowolnie i jak przystało na dorosłą osobę sam zdaje sobie sprawę z obowiązków i zasad na jakie godzi się wstępując w nasze szeregi.

“Biały kwiecie, wonny kwiecie;
Czemu to się smutujecie?
Że przekwitną Wasze grona?
Że was śnieg i mróz pokona?
Że was zima wiatrem złamie
I nic po was nie zostanie…

Gdy tak będzie, umrą drzewa;
Gdy ni jeden ptak nie śpiewa
Nie roń płatków, otrzyj łzy;
Wieczne są wszak Dzikie Bzy!”

“Dziki Bez”

Aldis

Pozycja w hierarchii: Rada Starszych
Kogo odtwarza: Wiking
Status: Rzemieślnik

 

Człowiek wielu funkcji. Motor napędowy drużyny. Drużynowa Mama. Swoim zaangażowaniem i pomysłami zaraża wszystkich wokół. Zajmuje się drużynową kuchnią, szyje, dzierga, tka, prowadzi kram, sekcje śpiewacką oraz przewodzi wielu projektom. Zawsze chętnie pogada przy piwku i weźmie udział w historycznych eksperymentach.

 

Frigg

Pozycja w hierarchii: Rada Starszych
Kogo odtwarza: Wiking
Status: Rzemieślnik

Chodząca encyklopedia. Wie wszystko, a jak nie wie to w magiczny sposób zaraz zdobywa potrzebną wiedzę – szczególnie tą praktyczną. Ciągle wynajduje rzeczy, których może się jeszcze nauczyć. Człowiek, który ma zawsze to czego akurat potrzebujesz. Jej dewiza jest prosta: “Wełna jest spoko”. Drużynowy “Macharadża”. 

Roald

Pozycja w hierarchii: Rada Starszych
Kogo odtwarza: Wiking
Status: Kwatermistrz

Człowiek “pomocna dłoń”. Zawsze chętnie pomaga innym – szczególnie niewiastom w potrzebie. Rzeźbi w drewnie i śpiewa. Chętnie podejmuje się historycznych eksperymentów. Zawsze można liczyć na jego towarzystwo zarówno przy wieczornym piwku jak i codziennych pracach obozowych.

 

Lesław

Pozycja w hierarchii: Drużynnik
Kogo odtwarza: Słowianin
Status: Łucznik

Człowiek złota rączka. Ma bardzo dużą wiedzę i niewyczerpane pokłady cierpliwości. Strzela z łuku, chętnie bierze udział w eksperymentach, wyprawach i projektach. Zawsze pomoże, doradzi i wypije zimne piwko.

 

Kolben

Pozycja w hierarchii: Drużynnik
Kogo odtwarza: Wiking
Status: Wojownik

Mistrz historycznego tetrisa – potrafi zapakować cały obóz w jeden samochód. Prywatnie mąż Aldis, co wykształciło w nim wielkie pokłady cierpliwości. Walczy mieczem, zdarza mu się strzelać z łuku. Niezastąpiony jako męska pomoc kuchenna. Człowiek od wszystkiego. Bezkonkurencjny mistrz składania i rozkładania obozu. 

Ud

Pozycja w hierarchii: Drużynnik
Kogo odtwarza: Wikinka
Status: Rzemieślnik

Ta cicha i spokojna osóbka zawsze zdobędzie to co chce. Specjalizuje się w naalbindingu oraz innych rękodzielniczych wytworach. Robi domowe nalewki i przetwory, które gdy tylko są otworzone znikają w tajemniczych okolicznościach. Zawsze chętnie bierze udział w różnych eksperymentach historycznych oraz babskich plotkach.

Elgur

Pozycja w hierarchii: Drużynnik
Kogo odtwarza: Wiking
Status: Wojownik/Hevding

Zwany Łosiem. Mistrz toporków. Dowódca wojów. Człowiek, który nawet na pustyni znajdzie nowych przyjaciół. Niezastąpiony we wszelkich pracach obozowych, na polu walki, a także podczas wieczornych rozmów przy ognisku.

Samboja

Pozycja w hierarchii: Drużynnik
Kogo odtwarza: Słowianka
Status: Rzemieślnik

Drużynowa słowiańska wiedźma. Uwielbia się doskonalić i poszerzać wiedzę. Tańczy, śpiewa. Posiada tajemną wiedzę na temat ziół, więc nikt raczej nie chce jej podpaść. Idealna kompanka do wieczornych rozmów, zabaw i picia.

Arnor

Pozycja w hierarchii: Drużynnik
Kogo odtwarza: Wiking
Status: Rzemieślnik

Uwielbia się doskonalić. Chętnie bierze udział w eksperymentach historycznych oraz przeróżnych wyprawach. Posiada bardzo dużą wiedzę i chętnie się nią dzieli. Zajmuje się wyrobem biżuterii i prowadzi kram. 

Skadi

Pozycja w hierarchii: Drużynnik
Kogo odtwarza: Wikinka
Status: Wolny

Drużynowa Podlasianka. Jedyna osoba na świecie, która potrafi ogarnąć Knuta. Śpiewa, uczy się grać na gęślach i dziergać metodą naalbindingu. Nigdy nie odmówi dobrego napitku i rozmów do rana przy ognisku.

 

Knut

Pozycja w hierarchii: Drużynnik
Kogo odtwarza: Wiking
Status: Wojownik

Człowiek filc i kramowy żyd. Nawet na polu walki potrafi sprzedać skarpetki czy podpłomyki. Gardzi spaniem w namiocie dzięki czemu ognisko płonie przez całą noc. Walczy mieczem, jest początkującym kowalem. Doskonały kompan wieczornych dyskusji.

Herdis

Pozycja w hierarchii: Drużynnik
Kogo odtwarza: Wikinka
Status: Rzemieślnik

Człowiek chaos. Wszędzie jej pełno. Wszystko musi zobaczyć, do wszystkiego zajrzeć, każdego poznać. Nie da się utrzymać jej w obozie dłużej niż dwie godziny. Swoimi pomysłami i dobrym humorem zaraża wszystkich wokół. Śpiewa i szyje. Niezastąpiony towarzysz drużynowych plotek i biesiad. 

 

Orm

Pozycja w hierarchii: Drużynnik
Kogo odtwarza: Wiking
Status: Wojownik

Drużynowa oaza spokoju. Absolutnie nic nie jest w stanie wyprowadzić go z równowagi i dobrego humoru. Walczy mieczem, strzela z łuku, wspiera pieśniarki swoim męskim głosem. Chętnie bierze udział w wyprawach i eksperymentach.

 

Bard

Pozycja w hierarchii: Drużynnik
Kogo odtwarza: Wiking
Status: Wojownik

Drużynowy wegetarianin. Dzięki niemu w drużynowej kuchni pojawiło się więcej warzyw i owoców. Zapalony wojownik. Walczy mieczem, strzela z łuku, śpiewa. Dzięki studiom z historii jest niewyczerpanych źródłem wiedzy dotyczącym kronik i innych przekazów pisanych. Zawsze, w każdej sytuacji można liczyć na jego pomocną dłoń i wsparcie. 

 

Nawoja

Pozycja w hierarchii: Drużynnik
Kogo odtwarza: Słowianka
Status: Wolny

Niespokojna dusza. Wszędzie jej pełno: każdego musi poznać, z każdym się przywitać. Niezastąpiony kompan w wieczornych biesiadach oraz pracach kuchennych. Śpiewa, tańczy, robi krajki tabliczkowe i zawsze potrafi rozśmieszyć nawet największego ponuraka. 

 

Asvor

Pozycja w hierarchii: Otrok
Kogo odtwarza: Wikinka
Status: Wolny

Drużynowa maskotka. Swoją energią, zaangażowaniem i humorem sprawia, że cała drużyna czuje się o dziesięć lat młodsza. Zawsze chętnie uczy się nowych rzeczy, pomaga w obozie i bierze udział w drużynowych plotkach.